Sunday, July 26, 2009

sambungan kawin kontrak..

tiba2, sorang dari fmly tadik datang kat aku dan memperkenalkan namanya osman.asal sg petani jugak..mcm2 dia tnya aku..nama apa,keja mana,anak keberapa,tinggal kat mana...aku pelik jugak..dia wt xtau jer ng fmly dia.last skali dia tnya,"dah kawin ker?" aku ckp. "blom lagi,tengah mencari" sambil senyum2.trus dia tnya"kalau pakcik nak lamar hasrul boleh x?"xsempat aku jwb apa2...dia tambah lagi, "xpyh kluar 1 sen pun,kenduri ditanggung,belanja ditanggung, asalkan hasrul dpt kawin ng anak pakcik..namanya anisa.umur 19 thn.stdy usm." sambil tgnnya menunnjukkan ke arah sorg budak pompuan..cun gila..aku ckp la,"pakcik ni biaq btol..baru kenai tepi jalan dah trus nak rekemen" dengan muka sedih, dia kata" sebenranya pakcik tgh terdesak untuk cr calon suami untuk anak pakcik..dia mengandung..kandungan disahkan 2 minggu.kena rogol oleh sepupunya sendiri..xpa, pakcik tanggung smuanya asalkan hasrul sudi terima anak pakcik"..pakcik bank in rm15ooo kalau sanggup..dengan aku tengah konfius, sempat lagi otak aku putar," sy boleh nikah tapi dengan syarat, sy akan bercerai dengan dia lepas abis pantang" saja nak tgok reaksi dia..lama gak temenung..last skali dia kata.."xpa la..pakcik tau, hasrul ada maruah jugak..n xkan senang2 dibeli.."aku mintak maaf sebab terlanjur ckp mcm tu..n xtau cne nak settel benda gni..xpenah terjadi dlm idup aku..las skali, dia mintak maaf ng aku dan beralih ke tempat makan dia n fmly dia..aku sempat menjeling kat anak dara dia.....sedih plak..tapi tu la..qada dan qadar kenala trima..yg xbersalah teranaiya..

P/S: mcm2 lumrah idup skrang..yg xbersalah teranaiya..aku doakan pakcik osman berjaya menempuh hidup dengan tenang bersama fmly nya..i plak bkn xnak kawin, tapi blom bersedia..blom sampai seru lagi..baru nak bina kerjaya...nak kawin, suh mak cari !!