Monday, November 1, 2010

my 2nd anniversary in MWI

Bismillahhirahmanirrahim

segala puji bagi ALLAH SWT beserta junjungannya Nabi Muhammad SAW bersama2 ahli keluarga dan sahabat baginda,,

Alhamdulillah, arini genap 2 tahun aku berada di MWI,,sedar xsedar dah byk benda aku lalui ,belajar bersama2 team yg lain. smua org dah boleh menerima kedudukan aku di sana (mula2 dulu org xbrapa gham sbb aku sorang ja malay exec ),,skrg, dah byk benda yg aku dah wat utk set up semula quality,production,,n alhamdulillah segala yg aku buat mendatangkan hasil padaku dan MWI. Terima kaseh YA ALLAH kerana membantuku hingga ke tahap sekarang..

Tahun 2011 adalah tahun yg lebih mencabar untuk MWI ,,berteraskan keuntungan, makanya perlu manghasilkan product yg berkualiti, high production with lowest cost,,customer?rasanya MWI dah sapu abis smua sebelah ASIA :)..tgu nak maintain ja,,MWI dah berjaya dapatkan hak untuk memperluaskan lagi pengeluaran dgn membeli tapak baru untuk set up mesin (sebelah PLANT B ja tapak baru tu )..InsyaALLAH dalam masa 2 thn dari sekarang dah bleh beroperasi..

Quality Department: My Department..mau kurangkan reject below than the spec..insyaALLAH ,,repair rate tinggi: high cost for material,high downtime,,try to minimize the downtime based on improvement project :)

GRAND DINNER 50 years MWI
Date: 10/12/2010
place: Swiss Inn Hotel, sg. Petani
Time: 4.40pm - 11pm
Theme: traditional

10 tahun akan dtg: mau jadi GM :)