Thursday, October 28, 2010

someone i care,,

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM
Dengan nama ALLAH yg maha pemurah lagi maha penyanyang

Ya ALLAH..
Tuhan yang memperjalankan awan, mengiwirkan angin dan memutarkan bumi
Engkau merajai segala yg wujud di alam maya ini
aku tunduk dan patuh pada segala takdir-MU Ya ALLAH
sesungguhnya bicaraku dalam sepi malam ini adalah bukti bahawa setiapa ratapan hambamu didengari..

Aku teramat yakin bahawa ENGKAU maha mendengar dan Maha Mengetahui apa yg tersisip dalam perdu nubari seorang manusia..
Atas dasar diriku ini seorang hamba yang berhajatkan kepada PENCIPTA,
Maka aku memohon kepadaMU..

YA ALLAH YA RAHMAN YA RAHIM YA ZALJALALIWALIKRAM

Aku mohon KAU berikan kebahgian kepada dirinya agar dia sentiasa besyukur padaMU YA ALLAH..
Berikan kekuatan pada hatinya agar dia tidak mudah tergoda dengan urusan dunia
YA ALLAH
..
Berilah hidayah dan petunjukMU kepadanya agar dia dapat meneruskan hidup yg "berkualiti"
sebagai mahkluk ciptaaMU YA ALLAH...
Berilah nikmat dan limpah rezkiMU padanya YA ALLAH..
Berilah kesihatan yang baik pada dirinya agar dia bisa beribadah kepadaMU YA ALLAH,
Berikan segala yg terbaik dlm hidupnya YA ALLAH agar dia dapat berbakti pada keluarganya, dapat menjadi isteri yang solehah pada suaminya & menjadi ibu yg sejati untuk anak2 kelak..
Bantulah pelihara kehormatannya agar dia bukanlah pengguni NERAKAMU kelak YA ALLAH..

YA ALLAH,
aku umat akhir zaman..
aku berdiri di bwh langit yg penuh dengan kekabutan nafsu
di bawah taufan maksiat yg menggila..
di bwh nafsu kebendaan yg samkin menggila .
Aku merayu ENGKAU selamatkanlah dia dari ancaman syaitan durjana
Pandulah dirinya ke syurgaMU yg teramat mahal
Pimpinlah dia dengan rahmatMU dalam kehidupan yg penuh dgn fitnah akhir zaman
agar selamat sampai ke pintu syurga AL FIRDAUS

YA ALLAH..
Engkau mampu memberikan kekayaan kepada mereka yg ingkar
ENGKAU mampu berikan kenikmatan berlimpah2 kepada manusia yg melawanMU
apatah lagi untukku selaku insan lemah dan takut pada kekuasaanMU
Sudah tentu ENGKAU mampu memperkenankan doaku

YA ALLAH YA RAHMAN YA RAHIM
Daku yakin ENGKAU pasti akan memperkenankan doaku ini
kerna aku yakin doaku ini tidak akan menyusahkanMU walau sedikitpun..
kerna ENGKAU Maha Kaya lagi MAha Agung..

Selamat dan selawat ke atas Nabi Muhammad SAW dan ahli keluarga Baginda..
Dan segala Puji bagi Tuhan RABBULALAMIN,,,

**AMIN**