Wednesday, September 2, 2009

Mencari anak yg hilang



Assalamualaikum..lama aku xpost.bz skit. gpun bulan puasa..balik keje,rht2 smbil tgu berbuka..then g teraweh..huhu.teringat zaman blajar dulu.best! xpyh pk apa..xda tggjwb ng keje.tp skarag bila dah keje..byk sgt tggjwb..tp kena trima la.xkan sampai bila2 nak relax.kan? lagi byk tekanan keje, lagi byk pengalaman yg aku dpt..n yg paling terbaru, aku trima complaint dr customer (Japan).dia nak mintak bayaran 5000USD..lebih kurang 1 kontena barang yg cmpany produce.so, kena wat report, analisis,training n byk lagi..maybe aku try delay complaint tu..hehe.sebab aku dah dapat 1 idea cne nak elak..sok da meeting ng board pasal ni..sj aku aturkan untuk gtau n planning benda ni..cuma nak mintak pendapat yg lain2..aku dah kongsi benda ni ng GM petang tadi..n dia pun suh try dulu..hope berjaya la.aminnn..ptg tadi, tgh aku sibuk2 cari report atas meja..aku terpandang surat dari sorang pekerja kat tmpat aku..dia mintak aku tolong approve kan sebab dia amek cuti lama sgt tanpa gtau dia punya leader..1st aku trima surat cuti dia, nak pecah perut tahan gelak.(dalam hati je la).sebab dia punya alasan "mencari anak yang hilang" siap cuti 5 hari lagi..hahaha..tapi pk2 balik kesian plak kat makcik tu.aku ingat makcik ni sj nak cari alasan..pastu siap tunjuk surat laporan polis lagi..kira makcik ni serius la!!! masa dia antar surat kat aku tu, polis dah jumpa anak dia..kena ikat tgn dan kaki then buang dalam ladang kelapa sawit dekat area Sik.motifnya sbb nak curi motosikal yg baru dibeli anaknya (Yamaha 135z).pas diaorag folow anaknya, n tahan di tepi ladang, then pukul n ikat.bayangkan selama 5 ari dia kena ikat tgn dan kaki..hanya minum air lopak je..mujurla time tu musim ujan.so air ujan jela penyambung nyawa anaknya..

Moral of the story : Jgn naik moto sorang2..bahaya terutamanya gol.wanita
: jgn beli moto baru..beli 2nd dahler :)